Hej vänner.

Något jag inte tycker om så är det hemsidor som inte uppdateras. Nu har jag trillat dit själv! Och det var inte svårt. Förlåt.
Jag vill nu ge er en lägesanalys inför sommaren. En kort resume. 
 
 
 Så är väl äntligen sommaren här. Som vi har väntat på så länge. Jag har fått sällskap på altanen, där ett par ladusvalor bygger bo. Så fascinerande att sitta vid frukostbordet och studera deras intensiva arbete. 
Vi har nu under ett och ett halvt års tid försökt att få till en mötesplats för cancersjuka och anhöriga. Vi har verkligen kämpat, har inte räknat hur många personer vi haft möten och presentationer med men det är MÅNGA.
Men att få Region Jönköping att förstå och våga satsa verkar vara totalt hopplöst. Vi har nu bestämt oss för att ta time out. Vi lägger ner detta, i alla fall över sommaren. Sommarlov, kalla det vad ni vill. Jag är så besviken, hade verkligen hoppats att vi hade kommit längre än vi gjort. Men kanske är vi för tidigt ute, kanske kan de inte se detta som ett komplement till den rehabilitering sjukvården erbjuder idag utan som en konkurrerande verksamhet. Trots att vi har förklarat så många gånger och försökt återge vår vision. Att få dem att kunna se hela bilden framför sig, helheten, som vi som patienter behöver så väl för att kämpa vidare. 
Vi får se vad framtiden har att ge. Jag hoppas vi får nya krafter till hösten och klarar att köra en runda till. Om inte får vi väl hoppas att någon annan i framtiden kan få förverkliga visionen.
Sista ordet är inte sagt. Och svalorna får symbolisera vår energi och vår dröm inför framtiden. Vi önskar er alla en riktigt skön sommar. Var rädd om varandra. 
Hälsningar från Maggie, Stina och Evelina.
 
Ps. Jag vill även förtydliga med att de pengar vi samlat in genom vår försäljning av armband ligger säkert och vi kommer att tala om vad de används till då läge ges för detta. TACK alla ni som varit med och stöttat och uppmuntrat oss. Ni är guld värda.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

HJÄRTATS HUS

Hjärtats Hus berättar om vår verksamhet, en fysisk mötesplats för människor drabbade av cancer, närstående och vänner. Verksamheten öppnade februari 2016 och är i Jönköping. Visionen är att det skall kunna finnas på fler ställen i vårt land i framtiden

RSS 2.0