Vi önskar er alla en riktigt Glad och fin Påsk.

Skärtorsdag. Jag sitter här vid datorn i kontoret, ena stunden faller snöflingor rena och vackra ner från himlen. Nu lyser solen, ja det är verkligen april. 
 
 
Lite statusuppdatering om läget. Vi har ännu inte fått någon vidare respons från de landstingspolitiker vi sökt. Ärligt talat , ingen alls. Allmänt trögt.
Men att nätverka kan många gånger ge ringar på vattnet.
 Häromdagen bokade jag träff med en go tjej från Jönköping som liksom vi jobbar för att få till en fin rehabilitering för cancersjuka och anhöriga. Hon fokuserar mera på fysisk återhämtning. Det var så roligt då vi satt och berättade om våra visioner att se hur lika vi var, hur lika vi tänker. Och hur frustrerade vi känner oss och att orken tryter för att orka fortsätta. 
Men tillsammans blir man starkare. Vi bestämde oss för att ta ett ryck till och ge det en chans till.
  Efter lite ringande och trixande fick jag till något konkret i alla fall. Nu har vi en tid inbokad för en gemensam träff inne på landstinget med en intressant person. Vet inte i dagsläget vad detta kan leda till men det känns faktiskt som ett steg i rätt riktning. Det har jag väl sagt förut. Men jag vill tro att detta kan leda vidare till verklighet för vår vision. Ett samarbete i den här grenen tror jag kan bli riktigt bra.
Efterlysning av lokal fortsätter, har fått kontakt med en tidigare patient som försöker nysta i sina kontakter också. Hoppas hoppas hoppas.
Så nu laddar vi för att mötas i mitten av april.
Samma dag ska vi dessutom få möta en kvinna som vill delge sin berättelse som tidigare cancersjuk och även som anhörig. Det mötet ser vi fram emot också, väldigt mycket. Man vet aldrig vad ett möte kan leda till. Hon tog kontakt med oss via brev. 
Ja, nu känns det rätt så bra. Nu har vi nya tider att fokusera mot och nu tar vi nya tag.
Men först tar vi påsklov. Så vi önskar er alla en riktigt Fin påskhelg. Var rädd om varandra.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

HJÄRTATS HUS

Hjärtats Hus berättar om vår verksamhet, en fysisk mötesplats för människor drabbade av cancer, närstående och vänner. Verksamheten öppnade februari 2016 och är i Jönköping. Visionen är att det skall kunna finnas på fler ställen i vårt land i framtiden

RSS 2.0